Aralık 12, 2012

İnternetten kitap siparişi veren biriyseniz bi' bakın.


Yeni bir site kullanmaya başladım, kitap siparişlerim için. Rob389 ile tanıştığımdan beri vazgeçilmezim olmuştu diyebilirim fakat kitap fiyatları Idefix ile aynı. Fiyat bakımından avantaj sağlamamasına rağmen sempatik geldiğinden, tercih ediyordum. Ha Idefix’in kitap kampanyalarını yakarsanız, o müthiş işte. Neyse, her sitenin kendine göre avantajları vardır elbet fakat benim yeni tanıştığım kitapzen.com diğer tüm sitelerden çok daha avantajlı fiyatlara sahip. O fiyatları görünce dayanamadım, eh deneyelim madem dedim ve ilk siparişimi verdim.
5 Ekim’de vermiştim siparişi fakat bugün ayın 16sı olmasına rağmen (meh, 17si olmuş, neyse, 16sıydı o sırada.) kitaplar gelmedi. Bu arada, sitede takip edebiliyorsunuz kitaplarınızın durumunu. Ben dört kitap siparişi verdim (biri set); kitaplardan üç tanesi için “tedarik edildi” yazıyordu fakat set için “tedarik edilmedi” yazısı vardı. Benzer sitelerden sipariş verdiğimde ertesi gün kitapların elime ulaştığı olmuştu. Böyle olunca, 11 günlük bekleme fazla geliyor tabii eheh, üstelik aldığım şeylerden iki tanesi hediye. E-posta attım ben de. Sipariş ettiğim üç kitabın tedarik ediliğini fakat setin hala tedarik aşamasında görünüyor olduğunu, siparişlerimin bir doğum günü hediyesi olduğunu, bu sebeple herhangi bir aksilik olursa diye iki hafta önceden sipariş verdiğimi fakat on bir gün geçmesine rağmen tedarik bile edilemediğini, eğer bir iki gün içinde elimde olamazsa, hediye olduğundan ötürü siparişimi iptal etmek durumunda kalacağımı yazdım ve konu ile ilgili bilgilendirilmek istediğimi belirterek bitirdim. E-postayı attığımda saat 16,30 civarıydı. 
Saat 17.59’da “Kitaplarınızın durumu ‘tedarik edildi’ olarak değiştirilmiştir.”
Saat 18.18’de “Kitaplarınızın durumu ‘paket aşamasında’ olarak değiştirilmiştir.”
Saat 23.25’te “Kitaplarınızın durumu ‘kargoya verilmiştir’ olarak değiştirilmiştir.”
diye e-postalar aldım. Yarın da elimde olacak kitaplar muhtemelen.
İlk kez sipariş verdim bu siteden ve denemeden önce yorumlara bakarken siparişlerin biraz geç geldiği fakat onun dışında bir sorun olmadığı ile ilgili çokça şey gördüm. Ehahe, ama böyle olmasını beklemiyordum. Madem tedarik edilebilecek bir durumda, etsenize. İlla “acil gerekiyor” ya da “göndermezseniz siparişi iptal edeceğim” gibi şeyler mi duymanız lazım? İnsanlardaki zorlanmaya duyulan merakı anlayamadım, anlayamayacağım. Eğer ben o e-postayı attıktan sonra bana neden tedarik edilemediğini, sürenin niçin uzadığını, ne kadar zamanda elime geçebileceğini falan belirtselerdi “duyarlılarmış gene de” diyebilirdim. Fakat böyle olmadı. Otomatik e-postalar geldi çat çat. Tedarik edildi, kargoya verildi gibi. Yani zaten her durumda gelecek e-postalar. Yani ben bu e-posta’yı bir hafta önce de atsaydım, aynısı olacaktı. Hatta sipariş verdiğim gün atsaydım bile olabilirdi. Niye ben on bir gün boyunca “kargoya verildi mi acaba :/” diye tedirgin oldum? Hiç işte, iş olsun diye. Bu durumdan hoşlanmadım tabii ama fiyatlar cidden acayip. Bazı kitaplarda %33e varan indirimler oluyor; fakat ortalama %27 indirim diyebilirim. Duruma göz yumuyor olduğumdan ötürü kendimden utanıyor, “ama n’apalım, daha ucuz işte” diyor, sevgiler sunuyorum.
Şu sipariş süresi ile ilgili tutumları değişmezse müşteri kaybederler mi bilemiyorum, o onların derdi olsun. Neyse işte, eğer kitapların hemen elinizde olması gerekmiyorsa ve birden fazla kitap siparişi verecekseniz mutlaka bir bakın. Duyduğuma göre kitap siparişlerinizin yanında kahve ve kitap ayraçları falan hediye ediyorlarmış ama bilemedim, kitaplar elime ulaşınca belirtirim.
A, unutmadan. Gene okuduğum yorumlarda kitapların biraz kırışık geldiği ile ilgili bir şey vardı. Kişi geri gönderdiğinde de kabul edilmemiş mi, öyle bir şeyler. Fakat sitenin açıklaması var konu ile ilgili. O kişi, kitapları bir iki hafta sonra mı ne geri göndermiş bunlar yıpranmış diye. Öyle olunca da kabul edilmemiş, sorunun kimden kaynaklı olduğundan emin olunamadığı için. Kargonuzu aldığınızda açıp kontrol edip, o sırada belirtmeniz gerekiyor eğer herhangi bir sorun varsa. Buna da dikkat edin.
Rob389’u özlediğim doğrudur. İndirseler fiyatları keşke. İndirseler ya. İndirin.

Hiç yorum yok: