Aralık 12, 2012


Ekim ayı gelip tiyatro sezonu açıldığında, Mayıs sonuna kadar beni en çok koşturtan şey oyunlar oluyor sanırım. Sahneler farklı farklı yerlerde olduğundan ve İstanbul’un neredeyse her ilçesinde bulunduğundan, bi’ gün Beykoz’da izlemişken ertesi gün Mecidiyeköy’de izleyebiliyorsunuz. Devlet Tiyatroları, Şehir Tiyatroları, Özel Tiyatrolar derken oyunlar bir hayli fazla ki bu benim şikayet ettiğim bir şey değil eheh. Bugünkü oyun da Devlet Tiyatroları Küçükçekmece Sahnesi’nde idi fakat her şey Küçükçekmece’ye gitmekle değil; benim acıkmamla başladı.
Oyunun biletlerini çıkarttırana kadar acıkmamıştım, daha doğrusu “çok aç değilim yea, eve gidince yerim” durumu vardı. Gişeye gidip biletleri çıkarttırdım ve oyuna daha kırk beş dakika olduğunu görünce üç gündür yemek yemiyor gibi hissettim. DT Küçükçekmece Sahnesi, Cennet Kültür ve Sanat Merkezi’nin içinde. O sanat merkezinden çıktığınızda, tam karşısında (belki biraz çapraz) bi’ çiğköfteci var. Gözüme ilk çarpan yerdi, iyi hadi yiyelim dedik ve gittik. “Dürüm + Ayran 3 Lira” yazısının altında “Öğrenci dürüm + Ayran 2 Lira” yazıyordu. Neredeyse gittiğim tüm çiğköftecilerde gördüm bunu, öğrenciye 1 lira indirim yapıyorlar genelde, burası da yapmış. Oturduk, dürüm ayran söyledik. Her güzel şey gibi dürümün de sonu vardı tabii, sıra hesap ödemeye geldi. Kasaya gittik, 6 lira dedi. Beyin “1 liralık indirimi kaçırma, 1 liralık indirimi kaçırma!” sinyali verdi ve:
+ Öğrenciyiz ama biz, ehe. (Ehe burada gülümsemek oluyor)
- Ama ben sizin dürümleri tam verdim bayan.
+ Nasıl tam?
- Şimdi sizin dürümlerde 60 gram köfte var, öğrenci dürümü olunca içine 40 gram köfte koyuyoruz. Baştan söyleyeceksiniz öğrenci dürümü diye.
+ Hıı…
Verdik tabii “tam dürüm” parasını. Biz sandık ki kasaya gideceğiz, öğrenciyiz deyince bize iki liradan verecek. Ama yok. Parasında değilim elbette. Benim bir liram vardı zaten. Ama benim vardı. Başka bir öğrencinin olmayabilirdi ve gelip benim gibi düşünebilirdi, kasada öğrenciyim deyip ödeyeceğini. Ha bir lirası eksik diye oranın sahibi de çiğköfte vermeyecek değildi elbet ama olay o değil. Bana garip gelen şey başka:
Öğrenci 40 gram yesin. Öğrencinin neyine 60 gram çiğköfte zaten? 

Hiç yorum yok: